Bezitters van een Microsoft Surface Pro, Surface Pro 2 of Surface Pro 3 die is aangeschaft voor 15 juli 2015, kunnen bij de fabrikant een vervangend netsnoer aanvragen. Microsoft roept de oude snoeren terug omdat deze potentieel brandgevaarlijk zijn bij beschadigingen.

Microsoft heeft speciale webpagina’s opgezet voor Nederlandse en Belgische klanten, waar zij een vervangend netsnoer kunnen aanvragen. Volgens Microsoft krijgen Surface Pro-bezitters hun nieuwe netsnoer binnen vier à zes werkdagen kosteloos thuisgestuurd. Klanten hoeven hun huidige snoer niet terug te sturen. Bezitters van een Surface Pro 3 die na 15 juli 2015 is aangeschaft, hoeven geen nieuw netsnoer aan te vragen. Microsoft levert de tablet sindsdien met een ander snoer, dat minder snel beschadigd raakt.

Ook geeft de fabrikant van de Surface Pro-tablets hier meer informatie over de potentiële problemen met de snoeren. “In de loop der tijd kan schade optreden als het netsnoer bijvoorbeeld scherp en herhaaldelijk wordt gebogen of strak opgerold. Voorbeelden van schade zijn scheuren, rafelen of vervormingen,” schrijft Microsoft. Door dergelijke beschadigingen zouden de snoeren oververhit kunnen raken, waardoor er mogelijk gevaar voor brand of elektrische schokken ontstaat.

Op de vraag “Kan ik het netsnoer blijven gebruiken totdat ik mijn vervangend onderdeel heb ontvangen?” antwoordt de site dat bezitters van de getroffen producten hun netsnoer niet langer moeten gebruiken en het moeten weggooien of recyclen. Microsoft schrijft echter ook dat de garantie niet vervalt als Surface Pro-bezitters kiezen om het huidige snoer te blijven gebruiken. Wel benadrukt de fabrikant dat klanten dan rekening moeten houden met de potentiële gevaren.

 

Netsnoeren

Links het netsnoer dat vervangen dient te worden. Rechts het nieuwe ontwerp, dat sinds 15 juli 2015 bij Surface Pro-tablets wordt geleverd.

bron: tweakers.net

Microsoft Surface Pro